Mensen kopen van mensen

Beste lezers

 

Wat ontzettend leuk dat ik maandelijks voor jullie een blog mag schrijven. Mijn missie is jullie te inspireren hoe je op een leuke manier content kunt creëren. Dus geen trucjes hoe je snel veel volgers kunt krijgen op Instagram of Facebook. Ik geloof namelijk dat als je dicht bij jezelf blijft je goed zal verkopen en jij er plezier aan beleeft.

Ik zal mij eerst voorstellen. Ik ben Judith Bleeker, 37 jaar en ik ben gek op de lente. Ik kan enorm genieten van de natuur, hoe zij alles heeft georganiseerd zonder zich te haasten. Voor mij is dit een mooi metafoor. Met rust, de juiste voeding, licht en liefde komt alles tot bloei waardoor er uiteindelijk een enorme kracht ontstaat, namelijk zuurstof waar wij niet zonder kunnen. Dit geldt ook voor ons zelf, door met aandacht voor je eigen welzijn jezelf te ontwikkelen zal jij ontpoppen en in je kracht komen te staan. Jijzelf en je naasten zullen daar enorm van mogen genieten.

Ik ben mama van 2 jonge kindjes en ik woon in Spanbroek. Van oorsprong ben ik verpleegkundige en nu docent verpleegkunde. Ik wil altijd voor iedereen zorgen waardoor ik soms wat minder goed voor mezelf zorg. Toen ik kinderen kreeg besefte ik dat zij van mij het verkeerde voorbeeld kregen dus ben ik beter voor mezelf gaan zorgen. Wat de ene dag beter lukt dan de andere.

Ik ben ook zelfstandig ondernemer. Tijdens workshops laat ik andere ondernemers, door middel van creatieve werkvormen, ontdekken wat hen uniek maakt, hun missie is en welke waarden zij daarin belangrijk vinden. Want het gevoel dat je dingen moet om mee te mogen spelen zorgt ervoor dat je soms niet meer doet wát jij wilt op de manier hoé jij dat wilt. Dat zien potentiële klanten waardoor je verkoop ook minder goed zal zijn.

 

Jullie hebben misschien wel eens gehoord, mensen kopen van mensen. Zeker nu social media een belangrijk medium is waar onze potentiële klanten te vinden zijn. Bedenk eens goed bij jezelf waarom je iemand volgt op social media. Vaak is dat niet alleen omdat je vindt dat degene mooie producten maakt. Als iemand een persoonlijkheid heeft die botst met jouw persoonlijkheid dan zal je degene snel ontvolgen. Laat staan dat je bij degene iets zal kopen.

Dit betekend niet dat jij jouw persoonlijkheid moet aanpassen waardoor iedereen jou leuk vindt. Ten eerste is dit onmogelijk, prikken mensen snel doorheen, en er blijven genoeg volgers over die jou juist tof vinden om wie jij bent. Dus mijn belangrijkste boodschap, blijf wie jij bent en doe wat jij leuk vindt. Daarvan ga jij stralen en dat zien en waarderen mensen. En van producten waar jij energie van krijgt kun jij het enthousiasme het beste overbrengen.

 

Wel is het belangrijk dat jij niet alleen je producten laat zien, maar ook jezelf en wat van jouw dagelijkse leven. Bijvoorbeeld wanneer je aan het creëren bent. Nu hoor ik mensen vaak zeggen, ik heb helemaal geen spannend leven om te delen. Dit hoeft ook helemaal niet. Jouw ideale klant is namelijk iemand die erg veel op jou lijkt. En die willen graag herkenning. Ik vind het belangrijk dat ik in het weekend ook even niets op social media hoef te zetten. Ik vind die druk helemaal niet fijn. Dus als ik iemand volg die in het weekend veel post of stories plaats dan ben ik eerder geneigd degene te ontvolgen.

 

Vind je het lastig te bepalen wat jouw unieke kernwaarden zijn? Of heb je geen inspiratie voor een post? Ga dan niet geforceerd achter jouw pc zitten. Maak een wandeling. Of ga aan de slag met creativiteit. Tekenen, haken, met je handen in de (pot)grond. Dan activeer je namelijk je rechterhersenhelft. Je zult merken dat je dan vanzelf inspiratie krijgt. Vind je het interessant om te weten hoe dit werkt in de hersenen? Volgende maand vertel ik je hier meer over.

 

Liefs Judith


 »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.